updated 6:35 AM CEST, Apr 1, 2017

Marc Castilla: "Penso que tenir l'equip a Plata és important per al club"

Marc Castilla entrenador del Granollers Atlètic Foto: Cedida Marc Castilla entrenador del Granollers Atlètic

El Granollers Atlètic, després de dues temporades a Lliga, busca el retorn a Plata, de la mà de Marc Castilla, un tècnic jove (27 anys), que ha portat equips de la base granollerina i que encara està a la plantilla del sènior de 1a Estatal.

Com valores la temporada, amb classificació per a les fases i subcampionat inclòs?

Penso que ha estat una temporada molt bona. Hem perdut punts que no s'haurien d'haver perdut, però en general ha estat molt bé. Si m'ho haguessin dit a principi de temporada, ho hauria signat amb els ulls tancats.
És cert que veient el calendari, només desitjava arribar a l'última jornada amb la feina feta (cap a bé o cap a malament) per no haver de jugar-nos la classificació per a les fases a la pista d'un gran equip com és el Garbí. No va ser així, però allà l'equip va respondre molt bé.

L’equip ja havia estat a Plata i tenint l’equip A a Divisió d’Honor creus que és molt important tenir el B a Plata?

Penso que tenir l'equip a Plata és important i necessari per la club. Cada any es compta amb més jugadores de la base per al primer equip i penso que és fonamental, per a que el salt no sigui tan gran, i per acabar de seguir formant a les jugadores amb la màxima competència possible.

L’objectiu a l’inici de la temporada era la classificació per a les fases?

La classificació per a les fases era l'objectiu... i no. Veníem de perdre la categoria dos anys enrere i hem mantingut gran part del bloc que estava en bona dinàmica. És cert que m'agrada ser molt ambiciós i quan vam parlar amb la plantilla per planificar la temporada 23-24, un dels propòsits va ser lluitar per arribar-hi.
Però els primers mesos i després d'algunes derrotes, van haver-hi molts dubtes i moments complicats, però crec que gràcies a aquests entrebancs l'equip va sortir reforçat, i estem on estem a dia d'avui.

Quins aspectes destacaries més del teu equip al llarg del campionat?

En primer lloc destacaria la paciència que han tingut. Paciència per no tirar la tovallola i confiar en que el premi arribaria, i paciència per aguantar que cada dia s'exigís el tres mil %.
He tingut la sort de tenir un equip on TOTES les jugadores han sumat, un equip que no ha abaixat mai els braços i un equip que ha confiat en el treball... i això és d'agrair.

Quin és l'equip (o equips) que us ha costat més de batre?

L'Amposta, el campió, és l'únic equip al que no hem estat capaces de batre, i de la resta penso que Sant Joan Despí B, Cardedeu i Garbí en ho han posat molt complicat. Això no vol dir que la resta hagin estat fàcils, ja que la veritat és que no hi ha hagut cap jornada a la que haguem anat pensant que el partit estava guanyat.

Deixant a part les del teu equip a quines jugadores destacaries de la categoria de Lliga Catalana. Podries dir un equip ideal, sense les teves jugadores?

Crec que hi ha hagut jugadores amb MOLT NIVELL, com Olga Pena, Júlia Sala, Natàlia Bassa, Micaela Sol, Jordina Salvador, Carla Alcalde... És molt complicat destacar-ne a algunes poques, i segur que me'n deixaria alguna i no acabaria de ser l'equip ideal.

Aneu a jugar a Ciudad Real, com veus el grup que us ha tocat? Quin creieu que pot ser el rival més difícil?

Són unes fases d'ascens, i crec que no hi haurà rival fàcil. Però penso que els dos primers partits, contra les amfitriones i les malaguenyes, seran els més durs.

La coincidència amb la fase final estatal de l’equip juvenil us pot privar de jugadores importants?

És cert que hi ha jugadores juvenils amb moltíssima qualitat i que durant la temporada ens han anat donant un cop de mà, però excepte en el cas de la porteria, han estat moments molt puntuals i sense haver d'agafar un paper protagonista. Estic molt tranquil amb l'equip amb el que anem, ja que crec que són més que capaces de fer-ho molt bé.

Creus que s'hauria de renovar molt l'equip o es pot donar confiança a la majoria de la plantilla per jugar, en cas d’ascens, a categoria superior amb garanties? Com teniu la base es pot confiar en ella?

Com dic, venen jugadores per sota trepitjant molt fort, però per la meva part mantindria el bloc sumant-n'hi algunes d'aquelles.

Moltes gràcies i molta sort!


Per a les fases comptaran amb:
Jugadores:
Aina Méndez
Anna Savall
Clàudia Ruiz
Cristina Gontan
Judit Solanelles
Júlia Bruach
Júlia Sau
Júlia Grañana
Júlia Gordo
Laia Domingo
Mar Hinojosa
Martina Ortiz
Nayara Gonzàlez
Sara Villamayor
Natàlia Garcia

Equip tècnic:
Marc Castilla, entrenador
Xavi Font, ajudant
Xavi Savall i Ivan Méndez, oficials

Entrevistes