updated 6:35 AM CEST, Apr 1, 2017

Plata per Espanya al Mundialet sub-17, amb cinc blaugranes

Mamadou Diocou, màxim golejador de la selecció espanyola Fotos: http://14e-championnat-mediterraneen.fr Mamadou Diocou, màxim golejador de la selecció espanyola

Aquesta setmana s'ha disputat simultàniament amb la primera fase del Mundial absolut, l'anomenat Mundialet sub-17, i la selecció espanyola, amb 5 blaugranes, s'ha penjat la medalla de plata.

Concretament la representació catalana ha estat formada per cinc jugadors del FC Barcelona (Eduardo Calle, que és el capità, Mamadou Lamine, Àlex Pascual, Jorge Pérez i Robert Rosell) que van disputar aquest dissabte la final de l'anomenat "Mundialet" d'handbol sub-17 contra Alemanya, a l'espectacular Accord Arena de París.

El capità Eduardo Calle

L'equip estatal va caure 30-25 en un partit molt disputat i amb actuació destacada precisament dels jugadors catalans. En un encontre disputat amb tres parts de 15', Espanya guanyava a la primera 8-9, amb una igualtat que va seguir al segon temps que va acabar amb empat a 17. En el tercer i definitiu, però, els alemanys van aconseguir trencar el partit amb un parcial de 13-8 que va decidir la final i el títol.

L'extrem Àlex Pascual

En aquesta final, com en tot el torneig va destacar l'aportació de Mamadou Dioucou (8 gols, i millor jugador del torneig), Àlex Pascual (7 gols, i distingit al "set ideal") i Eduardo Calle (4), tres catalans que van liderar la selecció que va acabar amb aquesta meritòria medalla de plata. En el tercer i quart lloc, França, l'amfitriona, va superar per un ajustadíssim 23-21 a la gran revelació del torneig, la selecció italiana.

La selecció espanyola promesa amb el trofeu de segon classificat

VÍDEO de la final


Finales Mondialito 2017 AccorHotel Arena... por Livehandball

El camí cap a la final

A la primera fase Espanya havia derrotat Polonia (22-15), Argèlia (34-15), Turquia (28-20), Qatar (29-6) i finalment a l'amfitriona, França, per 25-20. I a la semifinal disputada el divendres Espanya va superar Itàlia per 25-18. En tots els partits va destacar la gran defensa de l'equip espanyol.

El nom del campionat oficialment és el Campionat del Mediterrani 2017, però ja es veu, amb les seleccions que hi participen, que aquest any en celebrar-se conjuntament amb el Mundial absolut, ha agafat un caràcter més ampli i se l'ha anomenat el Mundialet o "Mondialito" en francès.

VÍDEO: Top-10 del torneig amb Mamadou Diocou

- Visita la web del Mundialet

- Galeria de Fotos

Entrevistes