updated 6:35 AM CEST, Apr 1, 2017

Espanya passa a la Main Round amb exhibició de Figueras i gran estrena d'Ariño

Adrià Figueras Foto: RFEBM Adrià Figueras

Després de dues jornades d'Europeu, Espanya ja està classificada per la Main Round, aquest dijous juguen a les 20:30h el darrer partit de grup a les 20:30 davant Dinamarca.

Després d'apallisar dissabte a la República Txeca (32-15), el combinat que dirigeix Jordi Ribera va superar aquest dilluns a la tarda el primer gran repte. L'equip espanyol va guanyar un intens partit contra l'Hongria entrenada per Lubo Vranjes (27-25) amb una destacada aportació dels jugadors catalans.

Va brillar especialment el pivot Adrià Figueras, que va substituir molt aviat a un lesionat Julen Aguinagalde i va aconseguir 5 gols de 5 llançaments. Gran europeu del jugador del Fraikin Granollers que encara no ha errat cap llançament en tot el torneig. També va ser digne de menció la gran efectivitat del recent aterrat Aitor Ariño que va fer 4 gols de 4 llançaments.

Bon nivell també dels altres tres extrems catalans: Valero Rivera (4 gols de 5, 2 de penal), David Balaguer (2 de 3) i Ferran Solé (2 de 3). Per la seva banda Joan Cañellas (menys encertat de cara a porteria amb 0 de 3) i Viran Morros (0 de 1) van estar molt ferms al centre de la defensa, mentre que Gonzalo Pérez de Vargas va registrar un 26% d'aturades i va fer un gol de porteria a porteria.

Un dels gols de Figueras, que porta un 100%

ELS PARTITS DE DIMARTS:
França 32-25 Bielorrússia
Sèrbia 29-26 Islàndia
Croàcia 31-35 Suècia
Noruega 39-28 Àustria

ELS PARTITS DE DIMECRES:
18:15h: Alemanya - Macedònia (TDP)
18:15h: Txèquia - Hongria
20:30h: Montenegro - Eslovènia
20:30h: Espanya - Dinamarca (TDP)

Els Catalans

Lògicament la selecció espanyola sempre compta amb la gran majoria de catalans presents en aquesta gran cita. Aquest cop, però, degut a les lesions del nord-català Ludovic Fàbregas (França), la no renovació de Xavi Sabaté al capdvant d'Hongria, i la no classificació de la Romania de Xavi Pascual, fa que aquesta vegada no hi hagi representació del nostre handbol en altres seleccions.

AMB ESPANYA: Ja per començar el seleccionador és el sarrianenc Jordi Ribera, que ha cridat a una importat representació del nostre handbol. Hi seran els extrems drets David Balaguer (Nantes) i Ferran Solé (Fénix Tolouse); el lateral Joan Cañellas (Vardar), el pivot Adrià Figueras (Fraikin BM Granollers), l'extrem esquerre Valero Rivera (Barça), l'especialista defensiu Viran Morros (Barça). També hem de destacar dos jugadors que no han nascut aquí però hi porten molts anys com són el porter blaugrana Gonzalo Pérez de Vargas i el central Raúl Entrerríos.

ÚLTIMA HORA: Després de la primera jornada s'hi afegeix l'extrem blaugrana Aitor Ariño.

També hi ha jugadors que s'han format a la base blaugrana com el porter gallec Rodrigo Corrales o el lateral Daniel Dujshebaev, i destacats exblaugranes com Edu Gurbindo o Dani Sarmiento.

Els Grups de l'Euro 2018

Al grup A hi ha l'amfitriona Croàcia, Suècia, Sèrbia i Islàndia. Un grup potentíssim on saltaran espurnes.

Al grup B hi trobem la França (sense el nord-català Ludovic Fabregas que està de baixa des del novembre), que es jugarà el passi amb la cada cop més potent Noruega, Bielorrússia i Àustria.

Al grup C, el cap de sèrie és Alemanya, que tindrà a tres seleccions bàltiques de rivals: Macedònia, Montenegro i Eslovènia.

I per últim, al grup D hi trobem a la selecció espanyola –entrenada per Jordi Ribera i amb gran representació catalana– que se les haurà amb Dinamarca, la República Txeca i Hongria.

Entrevistes