Prèvia #LligaCatH: L'Espanyol se la juga a Sant Just davant el Garbí
- Escrit per CatHandbol
El cap de setmana es disputa la 23a jornada, amb partit destacat a Sant Just Desvern.
Classificació Lliga Catalana Masculina
Els dos primers classificats (els escrivim en blau als que ocupen aquestes places) disputaran fases d'ascens a 1a Estatal, els quatre últims (en vermell) baixaran a la nova Lliga Argent, i dos més podrien baixar per la compensació de descensos de la 1a Estatal (els posem en taronja). La resta jugaran a la nova Lliga Catalana Or la temporada 2024-25.
Per més detalls veure AIXÍ ANIRAN ELS ASCENSOS I DESCENSOS
LA CARA
Equips màxims golejadors: Garbí 34, Vilanova 33, JH Mataró 33
Equips menys golejats: Calella 27, La Garriga 28, Espanyol 28
Equips en millor ratxa: Sant Cugat B 3 victòries seguides, JH Mataró i UEH Calella 2. Vilamajor 7 jornades seguides sense perdre.
LA CREU
Equips menys golejadors: Esplugues 26, Terrassa 26, Poblenou 27
Equips més golejats: La Roca B 34, Poblenou 33, Polinyà 33
Equips en pitjor ratxa: Poblenou 11 derrotes seguides, Espanyol i Esplugues B 3.
Esplugues B (15è) - Sant Cugat B (8è), dissabte 16 h
Polinyà (12è) - Vilamajor (6è) , dissabte 16 h
Terrassa (16è) - JH Mataró (9è), dissabte 17:45 h
Salle Bonanova (11è) - Coope Sant Boi (10è), dissabte 18:10 h
Gavà (13è) - OAR Gràcia Atlètic (7è), dissabte 21 h
Espanyol Sant Just (5è) - Garbí (2n), diumenge 13:30 h
Calella (1r) - Poblenou (17è), diumenge 18 h
La Roca B (14è) - La Garriga (3r), diumenge 18 h
Descansa Vilanova (4t)
El partit més destacat es juga a Sant Just el diumenge al migdia i enfronta l'Espanyol amb el Garbí. L'equip blanc-i-blau que està en crisi de resultats (tres derrotes seguides i només dos punts dels 10 de la segona volta) no pot fallar si vol mantenir alguna opció de poder lluitar per les fases que va disputar la temporada passada. Els de David Vilella hauran d'estar a un alt nivell defensiu davant del potencial ofensiu dels visitants... o a un nivell atacant més alt que el del rival com va passar a la 1a volta quan van guanyar a Palafrugell per 33-40. Sigui com sigui tenim un gran partit a la vista...
El tercer classificat, La Garriga, que ve de guanyar entre setmana a la pista de l'Espanyol (tot i que no a Sant Just sinó al Poliesportiu Bederrida a Barcelona), busca un altre triomf, ara a la pista de La Roca B, tot esperant una possible ensopegada del Garbí i així poder-lo atrapar. Però és un derbi vallesà que no serà pas fàcil, ja que el filial roquerol a casa seva ja va derrotar al Garbí i a l'Espanyol. A la 1a volta contundent triomf garriguenc per 35-21.
Per la seva part el líder, el Calella, després del seu gran triomf a Palafrugell, té un partit teòricament ben fàcil, davant el cuer, el Poblenou, al que ja va derrotar per 21-30 a la Nova Icària.
Dels altres equips de la zona alta que poden aspirar a enganxar-se a la lluita si fallen els primers, tenim que el Vilanova descansa, i que el Vilamajor, que no ha perdut en tota la segona volta, té un compromís complicat a la pista del Polinyà, que està en situació amenaçada pels descensos per compensació i necessita sumar. A la 1a volta 33-29 per als vilamajorins.
En els altres partits forta lluita entre els equips de la zona mitja i baixa, per sortir o per no caure en posicions de descens i de possible descens compensat. Potser el més interessant sigui el que es juga a Gavà, on l'equip local, tot un històric de l'handbol català, que havia arribat a jugar a Divisió d'Honor i més recentment a 1a Estatal, i ara està en perill, rep l'OAR Gràcia Atlètic, que pot jugar bastant més tranquil perquè està sis punts per sobre. L'ambient del Jacme March segur que ajudarà als gavanencs per sumar dos punts importants. A la 1a volta victòria dels sabadellencs per 35-32.
Gran partit i segur que de forta tensió a la Salle Bonanova, on l'equip local rebrà la Coope Sant Boi, que està un punt per sobre. Tant un com l'altre estan a prop de la zona de possible descens per compensació i el perdedor hi podria caure si Gavà i Polinyà guanyen els seus partits. A la primera volta la Coope va guanyar per 40-33.
I finalment Sant Cugat B, en molt bon moment amb 16 dels últims 18 punts possibles, i JH Mataró, més irregular però amb victòries destacades a les pistes de Garbí i Sant Cugat B entre altres, són favorits a les pistes d'Esplugues B i Terrassa, que porten tant un com l'altre tres derrotes seguides i estan bastant enfonsats en zona de descens. A la primera volta els santcugatencs van guanyar per 30-28 i els mataronines per 34-27.
RECORDEU: Si feu fotos dels vostres equips o dels partits ens les podeu enviar a gol@cathandbol.cat
COMENTA A TWITTER AMB L'ETIQUETA #LligaCatH