Prèvia #3aCatH: El partit més destacat el tenim a Torroella de Montgrí
- Escrit per CatHandbol
Aquest cap de setmana es disputa la 21a jornada, penúltima de la primera fase, i falta conèixer el nom de dos dels equips que disputaran la fase d'ascens, un de cada grup.
En aquesta categoria disputaran la fase d'ascens els quatre primers de cada grup i pujaran els quatre primers d'aquesta fase final. Anirem posant en blau en partits i resultats als equips que ocupin aquestes posicions i en majúscules si la tenen assegurada. En taronja els equips que ja jugaran segur per la permanència.
NORMATIVA
En la Proposta de Reestructuració de categories per a la temporada 2023-24, que es presentarà a l'Assemblea del maig, dels equips d'aquesta categoria pujarien a 1a Catalana els 4 primers de la fase d'ascens. Jugarien a 2a Catalana els altres 4 equips de la fase d'ascens i els 4 primers de la fase de permanència. Els 9 equips restants jugarien a 3a Catalana, que de fet vindria a ser com perdre un nivell, ja que seria l'última categoria.
GRUP A
Classificació
LA CARA
Equip més golejador: Igualada B 32
Equip menys golejat: Cornellà B 23
Millor ratxa actual: Sant Just 7 victòries seguides
LA CREU
Equip menys golejador: Ripollet 23
Equip més golejat: Ripollet 37
Pitjor ratxa actual: Ripollet 17 derrotes seguides
SANT JOAN DESPÍ C (1r) 27-27 SANT JUST (2n), jugat dijous
Bonanova C Júnior (8è) - Sabadell B (9è), dissabte 18:15 h
Montgrí (5è) - Santpedor (4t), dissabte 20 h
IGUALADA B (3r) - Ripollet (10è), diumenge 17 h
Descansen Cornellà B (6è) i Claret (7è)
En aquest grup tenim els dos primers classificats s'enfrontaven en partit avançat el dijous i ho van resoldre amb un empat, que deixa una mica més satisfets als locals, tot i cedir un punt a casa, ja que a la primera volta havien guanyat a Sant Just, quasi pel mateix resultat (26-27). Els santjustencs allarguen a vuit partits la ratx d'imbatibilitat, tot i que ja no sigui amb victòria.
El tercer, l'Igualada B, té un partit sense transcendència davant el Ripollet.
El partit de la jornada el tenim a Torroella de Montgrí, on l'equip local rep el Santpedor, que és l'equip que ostenta el quart lloc, però només amb dos punts d'avantatge. A la primera volta el resultat va ser de 24-20 i per tant les montgrins necessiten guanyar de més de quatre per passar a dependre d'ells per jugar les fases d'ascens. Si els santpedorins guanyen o empaten ja tindran la quarta plaça assegurada i si perden de menys de quatre, en tindran prou amb guanyar a casa a l'última jornada a la pista de la Bonanova C, cosa que tampoc és fàcil. El Montgrí en l'última jornada jugarà a Cornellà, i tampoc és un partit senzill.
GRUP B
Classificació
LA CARA
Equip més golejador: Vallag 30
Equip menys golejat: Montmeló 24
Millor ratxa actual: Montmeló 2 victòries seguides, Gavà B fa quatre jornades que no perd
LA CREU
Equip menys golejador: BCN Sants B 25
Equip més golejat: Pau Casals 30
Pitjor ratxa actual: Pau Casals 3 derrotes seguides
Partit endarrerit de la 17a jornada:
OAR Gràcia C (10è) 35-35 MONTMELÓ (2n), jugat dijous
Vilanova B (9è)- Vendrell (6è), dissabte 19:15 h
SANT ANDREU DE LA BARCA (1r)- Vallag (4t), dissabte 20:45 h
Pau Casals Sab.(11è)- Sant Llorenç B (8è), diumenge 12:15 h
OAR Gràcia C (10è) - LAIETÀ ARGENTONA (3è), diumenge 17 h
Gavà B (5è)- BCN Sants B (7è), diumenge 20 h
Descansa MONTMELÓ (2n)
En aquest grup els tres primers classificats, Sant Andreu de la Barca, Montmeló i Laietà Argentona, ja tenen plaça per lluitar per l'ascens. Els montmelonins descansen i els argentonins juguen contra l'OAR Gràcia C en partit sense cap mena de transcendència.
L'equip que ocupa el quart lloc, el Vallag, després de la setmana de descans, té un compromís complicat a la pista del líder, que tindrà ganes de guanyar després de tres setmanes sense fer-ho i més tenint en compte que els punts podrien ser vàlids per a la fase d'ascens.
Hi ha dos equips, Gavà B i Vendrell, que esperen l'ensopegada del Vallag per prendre-li la quarta posició. Els gavanencs juguen a casa contra el BCN Sants B que està quatre punts per sobre però amb una carambola encara podrien acabar en quart lloc i per tant aniran a buscar els dos punts.
Els vendrellencs juguen a Vilanova davant del filial vilanoví, que ja està descartat per a l'ascens, però que buscarà els dos punts per si són vàlids per a la fase de permanència. I a més és un partit de certa rivalitat per la proximitat de les dues poblacions. Per tant el Vendrell no cal que esperi cap regal.
COMENTA I INFORMA DE RESULTATS A TWITTER AMB L'ETIQUETA #3aCatH
Envia fotos, informació o cròniques a gol@cathandbol.cat